سألنى احدهم في حوار امس
د.زين.. لماذا يجب ان نكتب!
هممممممم.. هكذا كانت اجابتى:
نكتب لنجعل الحقائق تتحول إلى أحلام..
نكتب لأن خيالنا ضاق بمكانه في العقل..
نكتب لننتقم من كل من أساءوا الينا..
نكتب لنحب من لم نستطع أن ننالهم في الحقيقة..
نكتب لأننا في عالمنا الوضيع مكبوتون بشكل لايليق بالانسانية جمعاء..
نكتب حتى نحكم العالم الذي يحكمنا بغباء لايتبدل مع الزمن..
نكتب لان حياتنا قاربت على الانتهاء وربحت خيباتنا أكثر من نجاحاتنا في العمر..
نكتب حتى نستطيع أن نمشى في الشوارع دون أن نكلم انفسنا..
نكتب لنتمرد .. ونتمرد لنكتب.. المجتمع لايتقدم بالسكون بل بالتمرد الذي تخلقه الكتابة!
نكتب لان قداسة الصمت في الكتابة أجمل من أى صمت اخر!
نكتب.. لان الكتابة كفعل الحب.. الورق برئ.. والحب الحقيقي برئ!
د.زين.. لماذا يجب ان نكتب!
هممممممم.. هكذا كانت اجابتى:
نكتب لنجعل الحقائق تتحول إلى أحلام..
نكتب لأن خيالنا ضاق بمكانه في العقل..
نكتب لننتقم من كل من أساءوا الينا..
نكتب لنحب من لم نستطع أن ننالهم في الحقيقة..
نكتب لأننا في عالمنا الوضيع مكبوتون بشكل لايليق بالانسانية جمعاء..
نكتب حتى نحكم العالم الذي يحكمنا بغباء لايتبدل مع الزمن..
نكتب لان حياتنا قاربت على الانتهاء وربحت خيباتنا أكثر من نجاحاتنا في العمر..
نكتب حتى نستطيع أن نمشى في الشوارع دون أن نكلم انفسنا..
نكتب لنتمرد .. ونتمرد لنكتب.. المجتمع لايتقدم بالسكون بل بالتمرد الذي تخلقه الكتابة!
نكتب لان قداسة الصمت في الكتابة أجمل من أى صمت اخر!
نكتب.. لان الكتابة كفعل الحب.. الورق برئ.. والحب الحقيقي برئ!
الكتابة فعل برئ .. مهما حشوناه بكذباتنا المريرة!
زين
Someone asked me in an interview yesterday
D.zan .. Why should we write!
Hmmmmmmm .. So it was my answer:
We are writing to make the facts turn out to dreams ..
We write because our imagination fed his place in the mind ..
We are writing to revenge from all of us abused ..
We write for the love of that we could not get them in fact ..
We write because we are in our world debased repressed are dignifying for humanity as a whole ..
We are writing to even judge the world ruled by stupidly not changed with the times ..
We write because our lives are about to end and our failure is greater than our successes in life ..
We write so that we can walk in the streets without being we talk ourselves ..
We are writing to .. rebellion and insurrection to write .. society does not progress quieten down but the insurgency created by writing!
We write because the holiness of silence in writing the most beautiful of any silence else!
.. We write because writing as an act of love .. .. paper innocent and true love is innocent!
Writing acquitted .. do whatever we fill it with our bitter lies!
Zain